menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

tirsdag den 3. april 2012

Eventyrlig ferie i Disneyland Paris #2 (inkl. overdrevet mega-billedspam)

Vi havde som sagt en helt igennem fantastisk ferie i det magiske Disney-univers... ALT gik bare over al forventning og der er virkelig intet vi efterfølgende kan sige der skulle have været anderledes eller bedre!!!

Det er lidt af et sats sådan at tage afsted i marts måned, for der er jo ikke garanteret godt vejr, men vi var virkelig heldige og havde fantastisk forårsvejr - fuld sol på en skyfri blå himmel alle dage!!! Der var ihvertfald 25 grader, så de nyindkøbte forårsjakker lå mest i klapvognen :)

Vi havde 4 dages entré til parkerne og det var lige tilpas - vi kunne ikke have brugt hverken flere eller færre dage! Det var fjerde gang jeg var i Disneyland Paris, så jeg kender efterhånden parkerne ret godt og planlagde vores dage så vi kunne nå at prøve det hele. Det kræver lidt strategi og overblik, men vi nåede altså at prøve ALLE forlystelser samt at se de forskellige shows og parader i både Disney-parken (her brugte vi 2 dage) og Disney Studio-parken (her brugte vi 1 dag). Den sidste dag kunne vi så bruge på at prøve de ting vi synes var aller-sjovest én gang til :) Vi nåede altså det hele ved at strukturere dagene og gøre brug af "FastPassTicket"-servicen, som er en gratis service ved nogle af forlystelserne - her kan man gratis trække en billet som skal bruges indenfor det tidsrum der står på billetten, og så kan man springe over en stor del af den lange kø!! Det brugte vi rigtig meget :)

Selvom der indimellem var lang kø (vi stod max 60 min) ved de forskellige forlystelser, så var det ventetiden værd - hver gang!!! Alle forlystelserne er virkelig imponerende gennemførte og på ingen måde sådan at man sidder med en følelse af at "nå, var det bare det"!!! Der er forlystelser for enhver smag - både for store og små!!!

Vi RÅ-nød virkelig hvert et minut vi tilbragte i de totalt gennemførte parker, hvor vi blev bombarderet med indtryk - det var SÅ fascinerende og storslået en oplevelse for både børn og voksne, som jeg slet ikke kan beskrive med ord... Faktisk vil jeg mene at man selv skal opleve det for at kunne forstå magien og den helt specielle atmosfære!!!

Jeg har nu fået redigeret alle mine billeder fra vores Disney-ferie og som jeg også advarede jer om i forrige indlæg, så kommer der hermed et måske ret overdrevet mega-billedspam - Jeg vil nemlig gerne dele et lille udpluk af mine billeder med jer... jeg håber at I bare kan få en lillebitte fornemmelse af hvilket fantastisk univers vi har været så ufattelig heldige at opleve og være en del af i 4 dage :)

I får billederne i den rækkefølge de er taget fra søndag til onsdag!!!




































































underskrift copy

14 kommentarer:

  1. Wow endnu engang! Virkelig flotte billeder - og ja, jeg tror også at man skal prøve det, før man helt forstår stemningen. Men dine billeder vidner helt bestemt om en god en af slagsen. Der kunne jeg godt tænke mig at komme hen med min familie!
    Tak for kigget!
    Kh Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Karen :)
      Det kan virkelig være svært at beskrive en stemning med ord og billeder - men hvis bare der kan fornemmes en lille smule af det magiske univers så er jeg tilfreds :)
      I MÅ afsted engang - det er fantastisk!!!
      Kh Tina

      Slet
  2. ihhh altså Tina hvor ser det altså bare skønt ud... Billederne er super gode - er helt vild med billedet af Silje hvor hun kigger ind til musen. Fortsat rigtig god påske til jer:)

    knus Camilla

    SvarSlet
  3. Tak Camilla :)
    Arhmen, det var altså også bare helt fantastisk!!! I må prøve det engang - det kan slet ikke beskrives hvilken magisk og eventylig stemning der er dér i parkerne!!!
    Vi er alle MEGET begejstrede og jeg glæder mig allerede til at skulle over Atlanten og opleve de "rigtige" Disney-parker - måske om et par år?? :)
    Ang. billedet af Silje, så var Silje lige pludselig gået væk fra klapvognen og da jeg febrilsk kigger rundt ser jeg tilfældigvis hen på "Ratatouille" og dér står Silje-pigen og griner ud af oste-hullet :) Pyhha - det er skisme med at holde godt øje med de unger!!! :)
    Også rigtig god påske til jer på højen :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  4. Jeg har været i Disney land mange gange som barn. Har man mulighed for at tage af sted, skylder man virkelig sine børn den oplevelse. Det er bare så magisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Danagonia
      Jeg har også været i Disneyland to gange som barn - eller ihvertfald som stor pige :) Og nu har jeg så været afsted to gange sammen med mine egne børn fordi jeg gerne selv ville opleve det igen - og selvfølgelig give dem den store oplevelse det er!!
      Det er SÅ fantastisk et sted :)
      Kh Tina

      Slet
  5. Fantastiska bilder! Roligt också för vi har pratat om att åka till just Disneyland i Paris. Glad påsk till er! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elin :)
      Hvor sjovt at I også taler om at skulle afsted!!! Hvor spændende! Jeg kan ihvertfald kun anbefale det :)
      Kh Tina

      Slet
  6. Hold da helt op. Sikke fantastisk. Vi har nogen gange overvejet at tage en tur derned,men tænker dog at der må mange dage til for at nå det hele. Tror jeg ville stå helt "palle alene" og ikke vide hvor jeg skulle starte og stoppe, for at få det hele med. Måske engang med tiden, får vi os taget sammen til en tur nedover og så kan vi sikkert få masser af gode råd af dig :o)
    Tak for kigget.
    Hilsen Doris..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Doris
      I MÅ afsted - det er SÅ fantastisk!!!
      Jeg kan ihvertfald anbefale at rejse i foråret (der er ofte gode tilbud med børn gratis - vi har rejst men Magic Tours) og så i hverdagene hvor der ikke er så mange mennesker (måske med ankomst søndag) - jeg vil mene at der skal 4 dage til for at have ro til at kunne nå det hele og så ellers tage forlystelserne fra én ende af samt benytte FastPassTicket-Servicen...
      I må endelig sige til hvis I har brug for gode råd!!! :)
      Knus Tina

      Slet
  7. Sikke nogle dejlige og hyggelige billeder Tina. Det stråler jo nærmest også ud af alle, hvor skøn en tur i har haft. Glæder mig til at høre mere - vi ses lige pludselig ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sus :)
      Ja, vi havde virkelig en skøn skøn ferie - åh, hvor var det fantastisk!!! Vi må afsted igen ;)
      Vi ses forhåbentlig snart - enten i kreaklubben eller i børnehaven :)
      Knus Tina

      Slet
  8. Sikken en eventyr-tur! Det ser ud til at have været helt fantastisk...og dejligt at have din mor med. Og du har bare sådan nogen dejlige unger :o)
    Knus Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Line :)
      Det var virkelig en helt igennem magisk og eventyrlig ferie - og ja fantastisk at min mor var klar på sådan en ferie!!! - hun var bestemt IKKE svær at overtale :)
      Kh Tina

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...