menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

fredag den 21. oktober 2011

Græskar-lygte-mand

I søndags lavede børnene og jeg årets første græskar-lygte-mand... eller det vil sige, at det faktisk var børnene der lavede den helt selv - det eneste jeg hjalp med var, at få toppen hevet af...

De var super gode til at samarbejde og blive enige om hvordan græskar-lygte-manden skulle se ud :)



Samtidig med at dét at skære græskar er en hyggelig aktivitet med børnene, så er det også en ret udfordrende sanse-oplevelse (og måske også lidt grænseoverskridende for nogle børn) at røre ved "græskar-indmaden" når græskarret skal udhules - Siljes ansigtsudtryk på disse billeder siger bare ALT og hold op, hvor det gav anledning til mange mange grin :)

Hun blev dog mere og mere "modig" efterhånden som hun vænnede sig til den mærkelige og ret så ulækre konsistens :)





Græskar-lygte-manden blev super fin og nøj, hvor er det altså bare hyggeligt når han står der på terrassebordet og lyser, så vi kan se ham fra sommerhusets stuevindue!!!


Derhjemme har vi stadig nogle græskar stående til pynt udenfor - dem skal vi også ha' skåret ud på et tidspunkt... Jeg tror vi gemmer dem til Halloween den 31. oktober :)

underskrift copy

5 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud...
    Kan godt forstå i ikke kunne lade være med at grine.
    Det ser sjovt ud med alle hendes grimasser...

    Ha´en dejlig weekend.

    Knus Susi

    SvarSlet
  2. Årh så hyggeligt - jeg havde også tænkt mig at lave græskarlygter i år - men her omkring er de latterligt dyre, det billigste jeg har set endnu, er 25 kr for et lille skævt et af slagsen :(

    Rigtig gode billeder af tøsen, det er virkelig nogle skønne udtryk hun kommer med :D

    SvarSlet
  3. Jeg elsker græskarmænd, og vi når altid at lave et par stykker eller tre. De er så hyggelige i denne mørke tid:-)

    SvarSlet
  4. @Susi:
    Ja, det var altså bare SÅ sjovt med de ansigtsudtryk - det lyste bare ud af hende, at det var for klamt at røre ved :)
    God weekend til dig også!!
    Kh Tina

    @Karina:
    Ja, græskarene er altså dyre når vi nærmer os efterårsferien - jeg er begyndt at være i god tid og køber græskar ved de små gårdboder man ofte kører forbi... Efterhånden har jeg fundet nogle favoritsteder :)
    Der betaler jeg ca. 20-25 kroner for store fine græskar!!!
    Prøv at hold øje med de boder, om ikke andet, så til næste år omkring starten af oktober :)
    Kh Tina

    @Auvills univers:
    Jeg elsker også græskarmænd - heldigvis har vi tre græskar derhjemme, som vi stadig mangler at lave til lygter... Det er SÅ hyggelig en aktivitet!!! :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  5. Når du skal skære de sidste - så kik her:

    http://forum.halloween-online.dk/showthread.php?tid=113

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...