menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

lørdag den 20. august 2011

Et indlæg om "mit nye løbe-liv"!!!

Her til morgen skete der noget meget mærkelig... - jeg vågnede klokken 7 og havde LYST til en løbetur!!!

Jeg stod altså op - tog løbetøjet på - hviskede til Morten som stadig sov, at jeg løb en tur - drak et lille glas vand - og så ud af hoveddøren, hvor jeg straks satte i løb...

Og så løb jeg ruten på cirka 5½ kilometer rundt om byen på bare 37 minutter... Det var fantastisk - en rigtig dejlig følelse sådan at løbe hele turen helt uden at gå bare lidt, for jeg synes faktisk at det er en lidt hård og bakket rute for en nybegynder som mig (jeg har såmænd løbet lidt før, men det er over et år siden)!!!

Og så var det da bare SÅ fantastisk at sidde dér på bænken udenfor vores hoveddør og puste ud efter SÅ dejlig en morgen-løbetur!!!



Jeg er stolt af mig selv, for dermed har jeg nået endnu et mål i "mit nye løbe-liv"...

"Mit nye løbeliv" startede faktisk tirsdag i sidste uge, hvor jeg efter arbejde kørte ned til Søndersø i Viborg og løb/gik rundt om den... Det er en skøn løberute i fantastisk natur - ruten er ca. 5,7 kilometer!!!

Planen er at løbe ruten rundt om Søndersø efter arbejde to gange om ugen og ruten rundt om vores by én gang i weekenden...

Allerede 2. gang rundt om søen løb jeg hele turen og det har jeg så også gjort 3. og 4. gang - fantastisk!!! Jeg har løbet ruten på hhv 38, 40 og 39 minutter, så det er jo nok dér mit løbeniveau er på nuværende tidspunkt og det er jeg ret godt tilfreds med!!!

Første mål/sejr i forløbet: At kunne løbe hele turen rundt om Søndersø!!!
Andet mål/sejr i forløbet: At glæde sig til og have lyst til løbeturen!!!
Tredje mål/sejr i forløbet: At kunne løbe hele turen rundt om byen!!!

Disse tre sejre er altså allerede i hus og jeg er MEGA stolt af mig selv...!
Nu håber jeg bare, at jeg kan blive ved med at holde gejsten oppe og fortsætte ihvertfald de næste 10 uger, som er den overskuelige periode (12 uger) jeg lissom har sat mig som mål... men selvfølgelig håber jeg på at blive SÅ glad for "mit nye løbe-liv", at jeg fortsætter de næste 12 uger også :)

Jeg håber selvfølgelig også, at "mit nye løbe-liv" vil hjælpe mig af med de 7 kilo jeg har i overskud og at jeg i samarbejde med maveøvelser kan få minimeret den møg-irriterende topmave (sådan lidt gravid i 20. uge agtig én af slagsen!)!!!

Men ihvertfald er jeg stolt af egen præstation indtil videre - 2 kilo er allerede røget! - og godt begyndt er jo halvt fuldendt, som man siger :)

underskrift copy

6 kommentarer:

  1. WOW! Tillykke med det! Så langt kan jeg på ingen måde løbe, uden at gå indimellem ;o) Så skal der ihvertfald trænes op til det i lang tid inden! :P
    Der er heller ikke noget bedre, end når man rent faktisk får LYSTEN til at løbe, og ikke bare gør det fordi man bør.
    Så stort tillykke med alle dine mål :D
    - Og ha' en dejlig weekend!
    Kh. Julia

    SvarSlet
  2. Hej Titi.
    Jeg er godt nok stolt af dig. F.... godt gået.
    Knus din mor.

    SvarSlet
  3. Super godt gået.

    Hold fast i de positive oplevelser, så skal det nok gå.

    SvarSlet
  4. Hej Julia :)
    Mange tak for din søde besked!! Jeg har heller ikke troet at jeg kunne løbe så langt uden at gå... Jeg har et par gange i løbet af de seneste 3 år forsøgt at træne mig op til at løbe 5 km ved at følge et løbeprogram på iform.dk, men det har nok været for meget fokuseret på "gå 5 minutter, løb 3 minutter" og lidt for overskueligt når den så i løbet af nogle uger er øget til "gå 3 minutter, løb 20 minutter"... - så jeg har simpelthen mistet lysten...!

    Nu tror jeg, at jeg har fundet motivationen ved at finde en rute på omkring de 5 km og så løbe/gå så meget jeg nu kan og lytte til egen krop og følge eget tempo...
    At jeg så faktisk kunne løbe ruten allerede anden gang havde jeg ikke lige forventet :)

    Det er en fantastisk følelse af stolthed efter sådan en sejr ;)

    Også en rigtig dejlig weekend til dig!! :)

    Kh Tina

    SvarSlet
  5. Hej Rie
    Tak for det :)
    Jeg havde aldrig troet at jeg sådan rigtig skulle få lyst til at løbe og rent faktisk glæde mig til turen rundt om søen efter endt arbejdsdag... Men sådan ligger landet altså lige lige nu og jeg synes det er fantastisk!!!
    Jeg håber på udelukkende gode løbe-oplevelser :)
    God weekend til jer!!
    Kh Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...