menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

torsdag den 7. juli 2011

Et indlæg om at skabe feriestemning i en travl hverdag!!!

Så er jeg tilbage efter en helt igennem spontan - men ret så nødvendig! - blogpause :)

Søndag formiddag gik det nemlig op for mig, at der faktisk kun var én uge tilbage inden jeg kunne gå på ferie - ÉN UGE!!!! Juhuuu og ÅHNEJ!!! For jeg havde bare SÅ meget der skulle nåes, både hjemme og på arbejde, inden jeg med god samvittighed kunne holde en velfortjent ferie!!!

Jeg kunne faktisk ikke lige overskue det hele, så derfor tog jeg en hurtig beslutning!

Computeren blev lukket ned og sat ind i skabet, indtil alt på TO-DO listerne var ordnet... Samtidig besluttede jeg mig for, at jeg ville NYDE mine mindstemus (de store er jo stadig i hovedstaden) og forsøge at få ferie-stemning ind i den meget travle hverdag (hvor jeg også har måtte undvære min bil hele ugen til mekanikeren (grrrr!) og derfor har jeg været afhængig af offentlige transportmidler og Mortens henten og bringen af mig, samt har måtte møde ind før og tage senere fri for at nå mine TO-DO's på arbejde...)

Blogpausen har vist sig at ha' været en fantastisk beslutning og jeg har nået mine vigtigste TO-DO's herhjemme om aftnerne når børnene er blevet puttet og så har jeg hygget, nydt og oplevet sammen med Morten og de små om eftermiddagene!!!

Og dét der med at få ferie-stemning ind i hverdagen har bare været SÅ givende og virkelig skønt!!!

I dag bestod vores eftermiddags-ferie-ri af en tur på stranden...

Da jeg kom hjem fra arbejde handlede jeg ind til pizza, mens Morten hentede børnene. Silje og jeg lavede hurtigt pizzaerne (færdiglavet dej, så det var lidt den nemme og hurtige løsning) og så kørte vi til Hjarbæk Fjord, hvor vi spiste vores lækre aftensmad mens vi nød udsigten over fjorden...



Efter maden stod den på sopning, badning, hygge og leg - det var bare helt fantastisk dejligt og vi nød det alle tre i fulde drag!!! (Farmanden skulle til fodboldtræning og kunne så desværre ikke komme med os på tur).



 


 





Tænk at der ikke skal mere til, før jeg faktisk føler at jeg har haft en feriedag - selvom jeg har været på farten fra kl. 6.15 - 15.30!!! Fantastisk - dét er helt sikkert noget vi vil ha' med os fremover - altså det dér med ferie/weekend-stemningen i hverdagen!!! :)


underskrift copy

6 kommentarer:

  1. Åh hvor hyggeligt.. Hvor er det henne ved fjorden man kan bade sådan? Vi kører altid ned ved havnen og kroen, men der er da ikk strand på den måde? :)

    SvarSlet
  2. Hej Rakel :)
    Det er bare et virkelig dejligt sted - det er oftest dér vi ta'r hen for at bade ved Limfjorden...
    I skal dreje til højre lige før I kommer til kroen - der står "Stranden" på et skilt, og så kører I bare så langt I kan komme og parkerer på græsarealet. Så kan I på gå-ben følge en lille sti ned til stranden.
    Der er ofte ret mange mennesker og stranden er lille, men det er et hyggeligt sted, som vi godt kan li' at besøge! Specielt om eftermiddagen og om aftenen - det er SÅ hyggeligt at spise medbragt aftensmad eller grille på stranden og så er det meget lavt langt ud, så børnene sagtens selv kan lege i vandkanten mens man kan nyde at kigge på :)
    Dér må I hen!!!
    Kh Tina

    SvarSlet
  3. Sikke en fantastisk dag. Det er sundt engang imellem at bryde ud af hverdagen.

    Og Ja, man kan nå meget, når man ligge denne lille tidsrøver fra sig.

    Hilsen Rie

    SvarSlet
  4. Hvor ser det lækkert ud! Kom lige forbi din blog, og hvor er den fin :)

    SvarSlet
  5. Tak for tip Tina... Jeg tror måske vi har kørt den vej i bil da det var vinter, hvis det er der hvor man ender i nogle bakker med en masse sommerhuse.. Men ja det må vi prøve, der er så dejligt derude.. vi tager også af og til til Lyby, det er også fint, el Lundø, der er også meget lavvandet til ungerne.. :) Hav en go dag.. :)

    SvarSlet
  6. @Rie: Ja, og så giver det bare så dejlig en energi med gode og oplevelser sammen - specielt i en travl hverdag, hvor man så lige husker også at NYDE og VÆRE :)

    @Louise: Mange tak for dine søde ord - hyggeligt at du kiggede forbi! Tak fordi du tog dig tid til en lille hilsen :)

    @Rakel: Det er helt sikkert dér I har været :)
    Vi må da prøve Lyby, det sted kender jeg ikke... Men der er bare SÅ mange dejlige steder i vores område, det er jo bare med at lære dem at kende, hvilket vi er i fuld gang med :)

    Kh Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...