menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

torsdag den 30. juni 2011

Et indlæg om min aller første Torsdags TA-DA - "Projekt Sandkasse"!!!

TA-DA - Det færdige resultat af "Projekt Sandkasse"!!



Så er det blevet tid til at vise min aller første Torsdags TA-DA frem, hvilket jeg har glædet mig ret meget til...
Min TO-DO lød som følger:
  • Male sandkassen
  • Gennemtænke løsning til overdækning
Altså havde jeg slet ikke regnet med at kunne afslutte projektet, som jeg først gik i gang med søndag eftermiddag. Men da jeg først kom i gang, gik det bare derudaf.

Det med at male var jo let nok at gå til, det var mere dét med den meget nødvendige overdækning, som bekymrede mig...

Da det er en ret stor sandkasse, ville jeg ikke ha' en løsning af træ, da det ville blive for tungt og irriterende at ta' af og på. Løsningen måtte være noget med et net, da jeg synes det er lidt hyggeligt at man kan se sandet selvom det er dækket over. Men hvordan skulle nettet så sættes fast på sandkassen?? Kroge var udelukket, for det skal jo ikke være noget som børnene kan skære sig på.
Så slog det mig, at der jo kan købes net til en trailer og at vores sandkasse sådan cirka har trailermål - smart hvis sådan én kunne passe til vores!!! Og så kunne jeg måske købe sådan nogle trailerknopper til at sætte fast på sandkassen, som nettets elastik kunne sidde fast på...

Heldigvis viste sig at min løsning til overdækning var ganske let og billig at skaffe!

Her følger billeder af processen samt det færdige resultat, som børnene endnu ikke har indviet...

Sådan så status på "Projekt Sandkasse" ud da jeg startede min TO-DO i søndags. Sandkassen var tømt for ulækkert og ubrugeligt sand efter ti år uden overdækning og dermed et godt sted for katte at besørge - derfor har mine børn aldrig brugt sandkassen i de fire år vi har boet i huset.
Sandkassen var vasket for alger og andet skidt, samt givet grunder.


Den lyseblå maling var indkøbt for flere uger siden og stod såmænd bare og ventede på at jeg skulle gå i gang!


Søndag eftermiddag malede jeg første gang og mandag eftermiddag malede jeg anden gang.
Tirsdag eftermiddag var jeg en tur i Silvan i håb om at de havde et trailernet som kunne passe til vores sandkasse. Det havde de heldigvis, så det kom med hjem sammen med en pakke trailer-knopper.
Tirsdag aften - efter vores badetur til søen - blev det nye net monteret og det var lige præcis sådan jeg havde tænkt det - Fantastisk!!!


En nem og funktionel løsning!


Onsdag morgen blev der bestilt sand og da jeg kom hjem fra arbejde var det blevet leveret. Onsdag aften efter vores "velkommen-hjem-fra-lejr-middag" transporterede jeg 1 kubikmeter sand fra indkørslen ned til sandkassen i baghaven. Heldigvis havde jeg også købt et nyt hjul til trillebøren da jeg var i Silvan. Sådan et som ikke taber luft lige meget hvor tungt læsset er (det er nemlig et punktérfrit dæk uden luft i!) og dét er altså smart når man skal køre med så meget tungt vådt sand - for det silede nemlig ned med sommerregn imens!!  Men jeg var jo nødt til at få sandet under overdækning, så kattene ikke besørgede i det nye sand, for dét ville altså være for ærgerligt!!!


Freja hjalp med at stampe det våde sand (sløret billede pga regnen) - tæppet brugte jeg til at hvile trillebøren på, når sandet skulle læsses af. Derved undgik jeg at ødelægge den fine maling.


Sådan så sandkassen ud, da jeg var færdig kl 22.30 onsdag aften...


... Og sådan ser det så ud lige nu og jeg er ret godt tilfreds!!!



Nu glæder jeg mig bare til at vejret igen bliver godt, så børnene kan få den nye sandkasse indviet!!!


underskrift copy

21 kommentarer:

  1. Hold op hvor har du knoklet og genial løsning med det trailernet og farven jamen jeg kunne blive ved.....virkelig godt projekt at få streget :-)

    SvarSlet
  2. Tak :) Jeg glæder mig til at se din TA-DA over hvor fint jeres legehus er blevet!!!
    Kh Tina

    SvarSlet
  3. Mange tak Mette :)
    Jeg er også meget tilfreds - dejligt når resultatet bliver lige præcis som man havde forestillet sig!!
    Tak for "sparket bagi" ellers havde jeg ikke fået færdiggjort mit projekt, som jeg har haft dårlig samvittighed over i laaang tid - SKØNT at få det streget fra den ret så lange liste :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  4. Hvor er det blevet fin, og genial løsning med overdækning. og du har da vidst også knoklet :)

    SvarSlet
  5. Hej Jeannett
    Tak :) Jeg er også ret glad for løsningen med nettet!!
    Jo, jeg har da knoklet lidt, men det kan jeg godt li' - jeg synes det er SÅ hyggeligt at kunne sidde/gå i sine egne tanker og fordybe sig i dét jeg er igang med... :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  6. Godt arbejde - det er virkelig blevet fint! Jeg får da helt lyst til at male vores sandkasse også :-)

    SvarSlet
  7. Hej Tina. Godt gået... og sikke fint det er. Jeg har det på samme måde, når der er et projekt i gang. Jeg nyder faktisk opgaven, hvor jeg kan gå i mine egne tanker. Og bagefter er det bare skønt at kunne se resultatet og sige... det fik jeg lige fikset det der. Hvad er næste projekt?

    SvarSlet
  8. Hej Tina..
    Ser jo super godt ud, og en genial løsning med nettet over sandkassen,,,
    Jeg synes det er et fantastisk legehus du har lavet i stand, min dreng på snart 3 har også fået et legehus som skal males og sættes istand, så jeg har rigtig luret en masse ideer af...
    Smil fra Tina..

    Ps.. Har lige skudt min første GiveAway igang, kig endelig forbi.. smil

    SvarSlet
  9. Hejsa Titi.
    Såå flot. Hold da op altså hvor er du altså bare genial og super sej. Mormor så også lige resultatet på din far´s nye telefon her i aften, hvor vi var ude at aflevere bilen. Hun var også meget stolt af dig.
    Glæder os til i morgen :)
    Stort knus fra din mor.

    SvarSlet
  10. Hold da op, som du har knoklet, Tina. Det er imponerende alt det, du når :) Der er altså flere timer i dit døgn, end i mit :) Og kender jeg dig ret, så har du sikkert nået en million andre ting også...

    Det ser SÅ fint og indbydende ud. Sikke en flot farve!

    Kh Laila

    SvarSlet
  11. WOW suger jeg bare - det er jo lige præcis den løsning jeg leder efter til vores sandkasse - hvor bestilte du sandet fra?

    SvarSlet
  12. Det er virkeligt blevet godt - og god idé med trailernettet. Det skal jeg lige huske.

    SvarSlet
  13. @Dolls: Tak :) Det er jo et ret stort arbejde at gi sig i kast med - især fordi vores skulle tømmes helt og aldeles for sand - men det er bare blevet godt og har været det hele værd! Skønt at få dén vinget af fra både TO-DO-listen og "dårlig-samvittigheds-listen"! Spændende om du også kommer i gang med jeres sandkasse?? :)

    SvarSlet
  14. @Line: Mange tak!! Jeg nyder nemlig lige præcis at går i mine egne tanker og fordybe mig i projektet - om det så hedder projekt vasketøj, projekt oprydning eller projekt sandkasse, så nyder jeg det - Hvis jeg netop har tid til den dér fordybelse og grundighed... Giver det mening??
    Mit næste projekt laver jeg lige et indlæg om i aften - det er endnu et projekt som har givet mig dårlig samvittighed i længere tid og jeg kan ikke tage på ferie uden at ha fået det ordnet :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  15. @Tina: Tak :) Løsningen med nettet er en god, nem og billig løsning, men og så var jeg jo heldig at vores sandkasse netop havde trailerstørrelse.
    Jeg havde også overvejet sådan et net som man lægger over højbede mm for at holde fuglene væk fra bær-planter - men den løsning vil nok fungere bedst til en mindre sandkasse, tænker jeg?
    Ellers kan man også bestille net til sandkasser i special-mål på nettet!
    Tak for dine søde ord om vores legehus! Spændende med dit projekt-legehus og du skal bare hapse alle de idéer du overhovedet kan bruge!! :)
    Jeg kigger forbi din giveaway :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  16. @Mutti: Mange mange tak, jeg er da også ret stolt af mig selv :)
    Skønt endelig at være færdig med det projekt!!!
    Fedt at farmand lige kunne vise mormor lidt fra bloggen via den nye smart-phone!! :)
    Kh Titi

    SvarSlet
  17. Hej Laila
    Mange tak og velkommen hjem til dk :)
    Jeg har da knoklet lidt, men det har været fedt og jeg har virkelig nydt det!!
    Det er jo altid sådan, at når man laver noget så er der noget andet man ikke laver - men jeg har da ihvertfald også hygget mig med familien og dét er vigtigt! :)
    Farven er jeg også ret tilfreds med og tænker lidt at det måske bliver i samme farveskala, legehuset males med indvendig næste gang...
    Kh Tina

    SvarSlet
  18. Hej Ælle Bælle
    Du er meget velkommen til at hapse idéen :)
    Sandet bestilte jeg hos en entreprenør - 1 kubikmeter sandkassesand af bedste kvalitet!kostede 100 kr afhentet og 450 kr leveret... :)
    Sig lige til hvis du går i gang med "projekt sandkasse" for så vil jeg da gerne følge med :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  19. Hej Rie
    Tak - ja idéen var ihvertfald god, når sandkassen lige netop er trailerstørrelse :)
    Og dét med overdækning af sandkassen er simpelthen bare nødvendigt, har vi fundet ud af!
    Kh Tina

    SvarSlet
  20. Nej - hvor er sandkassen blevet fin - og sikke en kreativ ide med nettet over. Super.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...