menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

søndag den 22. maj 2011

Fine armbånd af smeltede HAMA-perler + DIY

For et stykke tid siden, har jeg på denne blog set DIY på smeltede HAMA-perler til at lave armbånd af og det måtte vi altså lige prøve!!!
Så de seneste par uger har Freja og jeg lavet en masse smeltede HAMA-perler, når vi lige synes vi havde tid til det. De er SÅ nemme at lave og så bliver de virkelig fine.

Den første bradepande vi lavede tog vi lidt af alle de forskellige perler vi har. Derefter udvalgte vi vores favoritter og så masseproducerede vi dem :)


I dag var vi så enige om, at vi nu endelig havde fået lavet nok til at kunne lave armbånd af de fine perler og se lige de flotte armbånd Freja har lavet til mig - dem er jeg virkelig glad for!!!



Har du også lyst til at smelte perler, så kommer der lige en DIY her:

  • Tænd ovnen på 200 grader og lad den varme op.
  • Find en bradepande frem og beklæd den med et stykke bagepapir.
  • Stil perler på højkant med et mellemrum, så de ikke hænger sammen når de smelter ned.
  • Sæt pladen i ovnen og "bag dem" 2½-3 minutter til de er smeltet.
  • Tag pladen ud af ovnen og lad perlerne køle af et minuts tid.


Så kan der laves armbånd - vi har bare brugt en elastiksnor...


God fornøjelse :)


underskrift copy

9 kommentarer:

  1. Sikke en god ide. Det er tilmed nogle vildt fede farver i har valgt :O)

    SvarSlet
  2. Ja, det er virkelig smart at de sådan kan smeltes om til flade perler!!! Og farverne har vi netop nøje udvalgt som favoritter - men det er altså Freja på 6 år som helt selv har sammensat armbåndende og det synes jeg er flot!!! Både med de blå/grønne-farver og de lilla/lyserøde-farver hver for sig - jeg synes også de er ret fede og de sidder nu begge på min arm :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  3. Det er sikkert hos min veninde Dorte du har set det. Hun har nemlig lavet en DIY http://houseofhesselberg.blogspot.com/.

    Men super fine armbånd, det skal helt sikkert afprøves herhjemme også. Mvh Dorthe

    SvarSlet
  4. Hej Tina
    Kom helt tilfældigt forbi din blog i dag, da jeg googlede "legehus"-billeder for inspiration. Jeg vil gerne følge med her og har straks meldt som fast læser her.
    Kh Louise

    SvarSlet
  5. Dorthe: Det er lige netop hos hende jeg har set det - 1000 tak :) Jeg vil straks lægge et link ind til hende!!!

    Louise: Velkommen til, hvor er jeg glad for at du har lyst til at følge med her hos mig!!
    Tak for din kommentar - dejligt at du fortæller hvordan du fandt herind :)
    Jeg kigger ind til dig!!

    Kh Tina

    SvarSlet
  6. Er bare rigtig flot lavet :D

    Vil anbefale dig at gå ind på http://www.facebook.com/KreativHobby.dk og deltage i vores " vis din kreative Hama perle kreation" og vind Hama pakke til værdig af 400 kr :o)

    SvarSlet
  7. Kreativ Hobby:
    Mange tak for det :)
    Jeg har da lige meldt mig til konkurrencen - dén præmie vil uden tvivl bringe STOR lykke herhjemme med fire børn og en mor som elsker HAMA-perler :)
    Jeg krydser alt hvad krydses kan!!!
    Kh Tina

    SvarSlet
  8. Hvor er det smart :D
    Må jeg også prøve, har nogen ide om hvor mange perler du ca. har brugt på et armbånd?

    Mvh Jeanet

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...