menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

tirsdag den 8. marts 2011

Pandekagedagen

Jeg vidste jo egentlig godt hvad det er for en dag det er i dag - tirsdagen efter fastelavn = pandekagedag - men alligevel havde jeg fuldstændig glemt det... Heldigvis kom jeg i tanke om det, da jeg var i REMA for at handle ind til aftensmaden.

For lige at gøre det nemt for mig selv (jeg har nemlig fået sent fri fra arbejde) røg der et par hurtig-mixet-pandekagedej i kurven.

Det blev så lige første og sidste gang det skete, for det var da virkelig en total dårlig dej - ØV altså!!! Pandekagerne var overhovedet ikke til at vende. De groede nærmest fast på panden og gik selvfølgelig i stykker... Det hele røg direkte i skralderen!!


Så blev min gamle hjemkundsskabsmappe fundet frem, som indeholder den gode gamle opskrift på pandekager som aldrig svigter - og hvor svært er det lige at piske mælk, mel, salt, smeltet margarine og æg sammen??


De her pandekager blev ihvertfald super lækre og der blev spist i stor stil!!!


Dog spiste vi ikke ligeså mange pandekager som lille sorte Sambo og hans familie - Dén bog var netop godnathistorien i aften.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...