menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

onsdag den 16. februar 2011

Svensk pølseret–opskrift

Freja elsker svensk pølseret og lige i øjeblikket er det hendes totale yndlingsret og derfor var det også dét der var på menûen i går.

Jeg laver altid en stor potion, for det er sådan noget mad, som man bare kan blive ved med at spise af og så gør det bestemt heller ikke noget at der er mad nok til næste dag :)

Normalt er jeg en “opskrift-pige”, men en ret som denne laver jeg altid på slump – Her kommer min version af den lækre svenske pølseret :)

www.tantetit.blogspot.com

Det skal du bruge:

  • ca 2½ kg kartofler og gulerødder (klart flest kartofler)
  • 1 stort løg
  • 1 pk pølser
  • margarine
  • ca ½ liter mælk
  • 2 x 140 g tomatpasta
  • peber, salt, paprika

Fremgangsmåde:

  • Skræl kartofler og gulerødder og skær dem i hhv stykker og skiver. Kog dem 15-20 min. (Jo mere de bliver kogt, jo mere kartoffelmos-agtigt bliver pølseretten).
  • Skær pølserne i skiver og hak løget.
  • Smelt margarinen i en stor gryde og svits/brun pølserne.
  • Tilsæt løg og svits dem med ganske kort tid til de er blevet blanke – ikke brune!!
  • Tilsæt de kogte kartofler og gulerødder. Steg dem lidt med og rør godt rundt. (Jeg synes ikke at det gør noget hvis det hele bliver most lidt sammen).
  • Tilsæt mælken og tomatpasta – smag til med krydderier og lad retten simre i en 10 minutters tid.

Vi serverer ikke retten med andet tilbehør end flûtes og så drikker vi altid kold skummetmælk til – det smager fantastisk!!

Velbekomme :)

2 kommentarer:

  1. Ja, den ret bliver jeg heller aldrig træt af :)
    Tak for dine kommentarer på min blog!!!
    Kh Tina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...