menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

onsdag den 20. oktober 2010

Lille vandsalamander

På gårsdagens strandtur mødte vi en pige, som havde fundet denne lille fyr i noget tang.

www.tantetit.blogspot.com

Jeg har aldrig før set sådan én, men var dog ikke i tvivl om at det enten er en salamander eller et firben.

Søgning på nettet gav ingen resultat, så til sidst oprettede jeg “en tråd” på www.fugleognatur.dk.

På hjemmesiden er der et Forum, hvor man kan spørge natur-eksperter om fx artsbestemmelse. Det er virkelig super smart - for kun 10 minutter efter jeg  havde stillet spørgsmål og vedlagt et billede fik jeg et svar:

Det er en “Lille Vandsalamander” – det er en ung hun og den er på vej til at gå i vinterdvale. Hvis du vil vide mere om salamanderen, kan du kan læse om den lige her.

1 kommentar:

  1. Imponerende med så hurtigt svar.. Det er en sød lille fyr, som jeg aldrig kunne tage op i hånden :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...