menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

søndag den 24. oktober 2010

Dagen før dagen…

… hvor vores nye hverdag begynder!!!

Så er det i morgen det går løs. Jeg begynder på arbejde igen i den specialbørnehave hvor jeg efterhånden har været ansat i 4 år (dog med to barsler i løbet af den tid).

Jeg glæder mig faktisk rigtig meget til at komme tilbage til mine søde kolleger og de dejlige børn – men det er samtidig med blandede følelser, for det er både skræmmende, spændende, uoverskueligt og udfordrende at få hverdagen til at fungere.

Vi er en travl familie – Udover at vi har vores 4 skønne unger som uden tvivl kommer i første række! og vores dejlige store hus som også helst skal holdes opryddelig og rent, indkøb, madlavning og tøjvask – så har jeg mit fuldtidsarbejde i specialbørnehaven og dertilhørende aftenmøder, mit fritidsjob i ungdomsklubben (her bestemmer jeg dog selv hvor mange aftner om ugen jeg vil arbejde, men da det er for interessens skyld og ikke pengene (selvom jeg ikke ville arbejde gratis :), så prioriterer jeg helst 1-2 aftener om ugen. Derudover går jeg til Zumba og så vil jeg jo gerne dyrke min krea-interesse…

Morten har sit fuldtidsjob som salgsleder og arbejder meget mere end de 37 timer (heldigvis kan han arbejde på kontoret om aftenen, så han er i huset :). Så er han spillende træner for byens serie 2 fodboldhold med træning to aftner om ugen samt kamp i weekenden. De holder heldigvis snart vinterpause, men i vinterperioden dyrker han så badminton, indendørsfodbold og håndbold…

Dette skal vi forsøge at få til at hænge sammen – ellers må vi jo i gang med prioriteringslisten ;)

Nå, men inden jeg går i seng i aften skal jeg ihvertfald have smurt madpakker, pakket tasker og lagt tøj frem, så vi kan starte vores nye hverdag med overskud :)

Dagen i dag er blevet brugt på HJEMME-HYGGE. Udover at jeg har fået en dejlig lang middagslur (jeg har haft endnu en nat hvor Noah ikke har villet sove pga tænder), har jeg syslet med Noahs pakkekalender som er en idé jeg længe har haft i tankerne. Den bliver 100 % hjemmelavet og 100 % eget “design” og dermed også 100 % unik – da jeg ikke har set idéen andre steder. Jeg har indtil videre lavet de første 5 pakker, så der er lang vej endnu, for jeg tegner hver enkelt pakkegave i hånden hvorefter jeg fremstiller den. Men det er al besværet værd, for jeg er sikker på at den pakkekalender vil bringe lykke og blive brugt mange år frem i tiden af alle 4 børn. Hvad det er, venter jeg med at afsløre til jeg har været en tur i Søstrene Grene…! :)

Pigerne kom helt i julehumør af at jeg sad og lavede pakkekalender, for pludselig kunne jeg høre “julebal i nisseland” for fuld udblæsning. Freja og Silje havde indtaget stuen, fyret op for musikken, lagt en stor bunke puder på gulvet som juletræ og så dansede/løb de rundt om juletræet :)

www.tantetit.blogspot.com

Den mindste nissepige kunne dog ikke helt forstå at hun ikke måtte ligge på juletræet :)

www.tantetit.blogspot.com

Selv dukken kom i jule-tøjet.

www.tantetit.blogspot.com

Aftensmaden stod på en dejlig nem menû – lige hvad vi trængte til dagen før dagen!!! :)

www.tantetit.blogspot.com

5 kommentarer:

  1. Kender godt det med hele puslespillet, der skal gå op. Min blog er netop en forpligtelse over for mig selv, til at huske kreadelen...tiden bare til mig. Håber du får en god dag imorgen :-)

    SvarSlet
  2. Hov, der skulle stå Carina.

    SvarSlet
  3. Hej Tina.

    Tror jeg sad en halv time i går foran computeren, bare for at læse på din blog.
    Den er bare helt fantastisk.
    Håber du har haft en god første dag tilbage på arbejde og en hverdag, som skal fungere.

    Knus Carian.

    SvarSlet
  4. Hej Tina. Ja så kom dagen som vi alle har frygtet.Den dag hvor din barsel er slut, og hvor du skal vende tilbage til arbejde. At få en hverdag til at fungere med alle de gøremål som børnene, du og Morten har kræver sin mand / kvinde.Jeg er sikker på, at i nok skal klare det.
    Henning og jeg skal nok rykke ud ligeså snart I kalder :)
    Knus Mutti.

    SvarSlet
  5. Fru Christensen: Ja, det er virkelig en udfordring at få det hele til at gå op i en højere enhed!!! Jeg håber også at jeg fortsat kan finde tiden til at blogge, for jeg synes det er fantastisk!

    Carina: 1000 tak for de søde ord :) Dejligt du har lyst til at læse med!!!

    Mutti: Så er første uge overstået og vi har allerede haft brug for jeres hjælp 2 dage - hvad skulle vi dog gøre uden jer???!!! :) TAK

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...