menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

fredag den 7. maj 2010

To totter ligesom Sofie... :)

Noah har i dag sovet længe, helt indtil halv 9! Så pigerne og jeg har tøsehygget på badeværelset, hvor vi har været i bad og ordnet hår.

Silje er begyndt at gå rigtig meget op i at få sat hår, for hun ser jo Freja få det sat hver morgen. Freja står altid på skamlen foran spejlet, jeg spørger hvordan håret skal sidde og så vælger Freja elastikker og/eller spænder.

Silje har ikke særlig meget hår, men det der er kan dog lige samles til en lille tot eller der kan sidde et spænde. Så nu er det blevet fast rutine om morgenen, at Silje også skal have sat hår. Hun sidder på bordet med fødderne på et håndklæde nede i vasken.
Da jeg i morges spurgte Silje: "Skal du have tot eller spænde i?", siger Silje "Sofie".
(Jeg bliver noget overrasket, for Sofie er "hovedpersonen" i Siljes yndlingsbog i øjeblikket og Sofie har 2 totter!!!)
"Skal du have 2 totter ligesom Sofie"?
"JA" råber Silje glad - og så får hun 2 totter ligesom Sofie :)

Da vi er færdige på badeværelset er Noah vågnet - og når Noah vågner skal han have mad NU og det kan kun gå for langsomt... Han skriger indtil han får flasken i munden og så kan han slappe af... Det er vildt så panisk han kan blive og det nytter ikke at stå med ham mens jeg laver flasken, for så arbejder jeg ikke effektivt nok :)
Freja kunne ikke vente på at Noah fik spist og blev færdig til at komme afsted, så hun fik lov til selv at gå op i børnehaven som ligger på vejen ved siden af hvor vi bor.
Det var SÅ koldt her til morgen, så vi fandt flyverdragten, hue og vanter frem fra skabet igen - puha!!! Og så gik min store "snart-skole-pige" op i børnehaven :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...