menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy menu copy

mandag den 31. maj 2010

Endelig fik Noah vand i håret :)

Børn skal som bekendt døbes eller navngives inden de bliver 6 måneder, ellers får man en bøde! (For det er vist bare en skrøne, at drenge kommer til at hedde Frederik eller Christian og piger kommer til at hedde Magrethe, hvis de ikke er dæbt inden for de første 6 mdr??).
Noah bliver 6 mdr den 2. juni, så da vi havde barnedåb i søndags, den 30. maj, må man sige at det var lige i sidste øjeblik vi nåede det :)

Vi havde valgt at holde dåben i slutningen af maj, for da har Daniel fødselsdag og der er ALTID godt vejr når vi fejrer ham. Da vi gerne ville holde grillfest i haven, var det jo nødvendigt med godt vejr, så vi krydsede fingre for at der i det mindste ville være tørvejr, så der kunne spilles fodbold, rundbold og bare hygges i haven og på terrassen.

Her er Noah torsdag den 27. maj - siddende i høj stol for første gang!!!!
Jeg havde tænkt, at vi da sagtens kunne gøre klar til barnedåben selv, men da jeg var syg ugen før pinse og efterfølgende var vi på pinseferie i Tyskland, var jeg pludselig laaaaangt bagud med ALT det praktiske (vasketøj, rengøring og haven).
Torsdag morgen ringede jeg til min mor og FANTASTISKE som mine forældre er, kom de til Stoholm for at hjælpe os både torsdag aften og hele lørdag.

Her kigger Silje på sin elskede mormor som fjerner ukrudt - "Miiiiiin mormor"!!! :)
Freja hjælper morfar med at vaske vinduer.
Silje fanger myrer og har nu fundet en ny teknik... Hun tramper på dem!!!
"Hvor er myren henne??"
"Deeeer!!!" :)
Min søster var også med lørdag og efter en ihærdig arbejdsindsats af alle parter, kunne jeg nyde min lørdag aften nyde synet af en tiptop have med mange smukke blomster i diverse krukker og et rengjort hus. Det var bare en kæmpe lettelse og jeg havde aldrig nået det uden dem!!! 1000 tak for hjælpen!!!

Så blev det søndag og kl. 10.30 var hele familien samlet i Stoholm kirke og Noah fik sit navn. Silje tørrede Noahs hår efter dåben :)

Her er vores familie, gudmor moster, faddere - Mortens lillebror, Martin, med Andrea på armen og Mortens søster, Betina, med Magnus på armen. Betinas drenge, Mathias og Rasmus er også med på billedet.
Desværre var vejret ikke med os denne gang... Det regnede hele dagen, så hele festen foregik indendøre. Heldigvis har vi masser af plads, så vi havde en rigtig dejlig dagalligevel!!!
Vi grillede og det blev virkelig lækkert. Noah fik mange dejlige gaver og penge.

Der er desværre ikke nogen billeder tæt på af Noah i dåbskjolen, da jeg tænkte at jeg ville tage dem dagen efter når der var mere ro... Men da gæsterne begyndte at tage hjem, var jeg ubetænksom og sendte dåbskjolen med oldemor Erna (Mortens farmor) til Århus, så hun kunne brodere navnet i den... Først her i morges kom jeg til at tænke på at jeg jo skulle have taget billeder med den på... ØV!!!

Her er dog et billede af Noah i det tøj han fik på da vi kom hjem fra kirken. Vesten har min mormor strikket og den er bare SÅ lækker!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...